Yhteistyötä yli puolue-rajojen

Tiistai 6.2.2018 - Paula Tuominen

Perussuomalaisten, Kookomuksen, Sosiaalidemokraattien, Vasemmistoliiton ja Vihreiden valtuustoryhmät jättivät eilisessä valtuustossa seuraavan sisältöisen aloitteen:

Siuntion kunta 5.2.2018

VALTUUSTOALOITE

Siuntion kunnan sivistysstrategian valmistelun käynnistäminen ja sivistyskampuksen suunnitteluun osallistuvan työryhmän perustaminen.

Siuntion kunnan sivistys- ja hyvinvointipalvelujen alustava kehityssuunnitelma on tehty vuosille 2016 – 18. Kunnan sivistystoimen järjestelyt ovat tänä aikavälinä olleet voimakkaassa muutoksen tilassa. Sivistystoimen kehittämisessä olisi nyt oikea aika tehdä yksilöidympi uuteen kuntastrategiaan pohjautuva sivistyksen strategia varhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja kulttuuripalvelujen järjestämisestä Siuntion kunnassa. Lähiaikoina lukitaan paljon sivistyspuolen asioita, joiden kanssa on elettävä hamaan tulevaisuuteen.

Sote -puolen siirtyessä pois kunnan päätäntävallasta, sivistystoimen osuus ja painoarvo kasvaa kuntapäätännässä.

Yhteisesti tulee tarkkaan pohtia, minkälaisin toimin elinikäistä oppimista, kulttuuria ja liikuntaa kunnassa tuettaisiin parhaiten kunnan imago ja strategia huomioiden. Kuntalaisten kuulluksi tuleminen ja avoin dialogi luottamushenkilöiden ja kunnan henkilöstön välillä merkittävässä muutostilanteessa on erityisen tärkeää. Strategiassa onnistumista tulee myös valtuustotasolla määräajoin tarkastella sisällöstä nousevien arviointivälinein.

Esitämme, että kunnassa järjestetään mahdollisimman pikaisesti seminaari/lähetekeskustelu, jotta valmistelun lähtökohdat ja jatko voidaan kartoittaa.  Seminaarin yhteydessä, olisi jatkoa ajatellen hyvä kuulla arkisen koulutyön taitajien näkökulmia. Lähetekeskustelun pohjalta strategialuonnoksen työstämistä jatkaa kunnanhallituksen nimeämä työryhmä. Työryhmän kokoonpanoon tulisi kuulua edustusta ainakin valtuustoryhmistä, virkamieskunnasta sekä nuorisovaltuustosta.

Lisäksi ehdotamme, että koulutoiminnan uudelleen järjestelyn suunnitteluun osallistuu työryhmä, johon tulee poliittisten päättäjien edustuksen ohella käyttäjistä koostuvaa edustusta, esimerkiksi opettajakunnasta, vanhempainyhdistyksistä sekä nuorisovaltuustosta/oppilasyhdistyksistä, ja että huomioon otetaan myös pienimpien tiloja käyttävien toiveet ja erityistarpeet. Palveluja käyttävien kuntalaisten ja konkreettia opetustyötä tekevien kädenjäljen tulee siis näkyä vahvana jo kampuksen suunnitteluvaiheessa, jotta kokonaisuudesta saadaan mahdollisimman toimiva.

Kiitokset hyvästä yhteistyöstä kaikille valmisteluun osallistuneille, erityisesti Rainer Sarviaholle (KOK) ja Arja Alholle (SDP).

217 Kiitosta...

Torstai 1.2.2018

Kiitokset teille kaikille 217:sta siuntiolaiselle, jotka äänestitte puolueemme ehdokasta Laura Huhtasaarta Presidentinvaaleissa 2018!  Kuvassa Lauran nimipäivänä kylällä järjestetty iltakahvila. Iltakahvila.jpg

Lauran tukijoukot mukana Pasilassa

Torstai 11.1.2018

Laura Huhtasaari osallistui Ylen vaalitenttiin 9.1. Kannattajajoukot tässä kertovat, mikä numero kannattaa raapustaa vaaleissa, jos kannattaa itsenäistä ja turvallista Suomea.

Presidentinvaalintukijoukko2018.jpg

Kommentoi kirjoitusta.

Uusi vuosi ja uudet kujeet!

Sunnuntai 7.1.2018 - Paula Tuominen

Hyvää alkanutta vuotta kaikkille uusille ja vanhoillekin ystäville!

Uuden vuoden kunniaksi olen lupautunut siivoamaan nämä sivut ja päivityksiäkin olisi tarkoitus tuottaa hieman aiempaa aktiivisemmin. Harkitsimme aikamme, että lopettaisimme nämä sivut kokonaan, sillä meillä on Facebook-sivuissa päivitettävää ja puolueenkin sivujen alla olisi Siuntion Perussuomalaisille oma osionsa päivitettäväksi. Pitkällisen harkinnan tuloksena ja ilahtuneina siitä, että näillä sivuilla on ollut kävijöitä päivityskatkoksista huolimatta - päädyimme sivuston säilyttämiseen.

Puheenjohtajallamme Mikalla on ollut viime aikoina kädet täynnä työtä puolueemme presidentinvaaliehdokkaan, Laura Huhtasaaren kampanja-tohinoissa ja Lauraa pääseekin tapaamaan 20.1.2018 Lohjalla klo 10-11 kauppakeskus Lohjantähdessä. Näyttäisi siltä, että Siuntion Perussuomalaisista paikalla on ainakin puheejohtajamme ja jollei ihmeitä tapahdu, olen itsekin paikalla.

Laura2018auto.jpg

Tämän vuoden puolella ensimmäinen luottamuselinten kokoontuminen näyttäisi omalla kohdallani olevan teknisen lautakunnan kokous 16.1. ja valtuusto kokoontuu helmikuun alussa. Siitä se sitten taas alkaa!